Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
art appreciation --- museology --- Museology --- Art --- museumkunde --- kunsteducatie --- kunsteducatie.
Choose an application
Overzicht van wetenschappelijk onderzoek naar cultuureducatie en cultuurparticipatie in Nederland en Vlaanderen.
Kunsteducatie --- Onderzoek --- Sociology of cultural policy --- art education --- audiences --- cultuurparticipatie --- Netherlands --- Flanders
Choose an application
Mensen met autisme ondervinden vaak nog moeilijkheden om volwaardig deel te nemen aan onze samenleving. Om hieraan tegemoet te komen lanceerde de Vlaamse Regering begin 2017 een Autismeplan dat als één van de hoofddoelstellingen het verhogen van de participatiekansen voor mensen met autisme heeft.Ook de cultureel-erfgoedsector kan mee bouwen aan een voor personen met autisme toegankelijke samenleving. Om hen hierbij te helpen schreven Bart De Nil en Liesa Rutsaert een boek vol tips & tricks voor het creëren van een toegankelijk museumbezoek voor kinderen en jongeren met autisme.De auteurs haalden hun mosterd bij heel wat goede praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland én een pilootproject waarbij het museum Huis van Alijn in Gent haar museumrondleiding aanpaste voor een autiklas uit het Buitengewoon Onderwijs. Datzelfde museum maakte van een volledige vernieuwing van haar opstelling gebruik om een museumbezoek, zowel voor, tijdens als erna, autismevriendelijk te maken.Naast een beschrijving van deze inspirerende praktijkvoorbeelden zorgden de auteurs ook voor een checklist voor cultureel-erfgoedinstellingen die hun gebouw en werking autismevriendelijke willen maken.
museology --- Museology --- autisme --- audiences --- Social policy and particular groups --- PXL-Education 2017 --- PXL-Healthcare 2017 --- didactiek van de maatschappelijke vorming --- cultuureducatie --- musea --- inrichting --- Autisme --- Musea --- Activiteiten --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Museum --- Activiteit --- Autismespectrumstoornis --- kunsteducatie. --- autisme. --- kunsteducatie
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- PXL-Education 2018 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- kunst en onderwijs --- 644 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
art appreciation --- museology --- Museology --- Art Institute of Chicago --- The Art Institute of Chicago --- museumeducatie --- kunsteducatie --- Arts and Humanities --- Architecture, Fine and Decorative Arts --- Performing Arts, Travel and Leisure --- Art --- Periodicals --- Study and teaching --- Societies, etc. --- Art Institute Chicago --- audiences --- The Art Institute of Chicago. --- museumeducatie. --- kunsteducatie.
Choose an application
Bauhaus --- Art --- art [fine art] --- Architecture, Modern --- Painting, Modern --- Aesthetics, Modern --- Design --- History --- Architecture --- Art movements --- Bauhaus. --- Exhibitions --- Europe --- Germany --- Exhibitions. --- 1900-1999. --- Art. --- art fine art. --- Architecture. --- Art movements. --- Design. --- Europe. --- Germany. --- kunsteducatie --- Kandinsky, Wassily --- Klee, Paul --- kunsteducatie. --- Klee, Paul. --- Kandinsky, Wassily. --- art [discipline]
Choose an application
Een publicatie om kinderen en jongeren op een nieuwe manier in contact te brengen met kunst via reizende tentoonstellingen.
art education --- Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- audiences --- Children's literature. Juvenile literature --- art appreciation --- kunstopvoeding --- aesthetics --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Didactiek van de kunst --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- esthetica --- kunsteducatie --- kunstonderwijs --- publieksgroepen --- didactiek van de kunst --- erfgoed --- erfgoededucatie --- PXL-Education 2019 --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- kunsteducatie.
Choose an application
Bevat om.: Bruegel (nr. 87), Turner (nr. 86), Bosch (nr. 89), de Griekse en Romeinse Oudheid (nr. 84), de Prehistorie (nr. 85), van Disney tot Pixar (nr. 83), Gauguin (nr. 91), het Pointillisme (nr. 90), Velázquez (nr. 88), Caravaggio (nr. 81), Van Gogh (nr. 80), Monet (nr. 79), Leonardo Da Vinci (nr. 78), Cézanne (nr. 76).
kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- kunstopvoeding --- kunst op school --- art [fine art] --- kunst --- Art --- Kunst --- Périodiques --- Tijdschriften --- onderwijs --- beeldopvoeding --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- tijdschriften lerarenopleiding --- kunsteducatie --- 477 --- 700.2 --- Beeldopvoeding --- Haute couture --- Kinderen --- Kinetische kunst --- Kleding --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Kunstzinnige vorming --- Mode --- Stad --- Stof --- Textiel --- 477.6 --- Bomen --- Brood --- China --- Cobra (kunstbeweging) --- Cultuurverschillen --- Dadaïsme --- Egypte --- Engelen --- Fauvisme --- Fotografie --- Gauguin, Paul --- Kleuren --- Kunstenaars --- Landschappen --- Licht --- Maskers --- Matisse, Henri --- Millennium --- Mythologie --- Oceanië --- Picasso, Pablo --- Post --- Prehistorie --- Religieuze kunst --- Rembrandt --- Van Gogh, Vincent --- Verdraagzaamheid --- Vermeer, Johannes --- Zon --- 486.3 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Didacktiek --- Jeugdtijdschriften --- Plastische opvoeding --- beeldvorming --- tijdschrift --- tijdschriften SAW --- muzische vorming --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Tijdschriften en seriewerken - Verzamelde opstellen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: sportkleding) --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldende expressie --- Kunst : tijdschriften --- Periodicals --- Kunsteducatie --- Kunsteducatie. --- jeugd --- tijdschriften lerarenopleiding muvo en beweging --- Kunst : tijdschriften en overige seriële publicaties --- tijdschriften --- art [discipline]
Choose an application
Beuys, Joseph ; Cézanne, Paul ; Gertsch, Franz ; Giacometti, Alberto ; van Gogh, Vincent ; Hodler, Ferdinand ; Kandinsky, Wassily ; Miro, Joan ; Mondriaan, Piet ; Monet, Claude ; Munch, Edvard ; Penck, A.R. ; Picabia, Francis ; Picasso, Pablo ; Ryman, Robert ; Segantini, Giovanni ; Twombly, Cy ; Warhol, Andy
art appreciation --- art education --- Art --- Iconography --- Kunsthaus [Zürich] --- Kunsthaus Zürich --- kunsteducatie --- Monet, Claude --- Cézanne, Paul --- Munch, Edvard --- Gogh, Vincent van --- Segantini, Giovanni --- Hodler, Ferdinand --- Picasso, Pablo --- Picabia, Francis --- Miró, Joan --- Kandinsky, Wassily --- Mondriaan, Piet --- Warhol, Andy --- Beuys, Joseph --- Giacometti, Alberto --- Kunsthaus Zürich. --- kunsteducatie. --- Monet, Claude. --- Cézanne, Paul. --- Munch, Edvard. --- Van Gogh, Vincent. --- Segantini, Giovanni. --- Hodler, Ferdinand. --- Picasso, Pablo. --- Picabia, Francis. --- Miró, Joan. --- Kandinsky, Wassily. --- Mondriaan, Piet. --- Warhol, Andy. --- Beuys, Joseph. --- Giacometti, Alberto. --- educatieve werking, kinderen --- Van Gogh, Vincent
Choose an application
Doorheen de geschiedenis heeft de visie op de kunsteducatie verschillende gedaanteverwisselingen ondergaan: volksverheffend ten tijde van de Verlichting, bevoogdend op het eind van de 19e eeuw, emancipatorisch in de jaren zeventig, utilitair in de jaren tachtig, tot het huidig postmodernisme, waarbij geen eenduidige waarheid vooropstaat. Het eerste deel van het boek gaat hier uitvoerig op in. Binnen deze verschuivingen tekenen er zich steeds twee spanningsvelden af: leefwereld versus systeem, beheersing versus emancipatie. Kunsteducatieve vormingsprocessen bewegen zich in het spanningsveld van leefwereld en systeem: Tegelijkertijd balanceren zij tussen beheersing en emancipatie, waarbij het begrip emancipatie soms beheersende vormen dreigt aan te nemen. De kunsteducatieve organisatie De Veerman werkt vanuit een overkoepelende visie op kunsteducatie. Eén van de kunsteducatieve programma's die deze organisatie mee begeleidt, zijn de Muzische Klassen. Aan de hand van een casstudy van dit programma kunnen we besluiten dat in de kunsteducatieve praktijk van vandaag het communnicatief handelen hoog in het vaandel wordt gedragen. Daarnaast focust men zich in deze case volledig op emancipatie en wil men de deelnemers aansporen tot het stellen van kritische vragen bij gegeven antwoorden. Deze case wordt dan ook bekeken vanuit de theorie en de evoluties in het denken en handelen vanuit kunsteducatief oogpunt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- muzische vorming --- social casework --- theoretische pedagogiek --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Art --- Study and teaching --- Belgium --- #PBIB:+116.15 --- 691 --- 477 --- 3e leerjaar l.o --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Habermas --- Kunsteducatie --- 374.1 --- Kunst --- Muziek --- Vorming --- Project kunstvakken --- 701.1 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|